Nici nu mai ştiu câţi am auzit vorbind astfel despre Touareg. Botezat româneşte Taureg, în special de cei suficient de ignoranţi încât să confunde un Phaeton cu un nou Passat, primul SUV premium VW a făcut furori. Reclamele cu tatăl care pilotează maşina la limită fugind de bizoni după ce fiul său i-a mângâiat cu praştia mă fac şi acum să râd. Şi rămân cu râsul pentru că, eu, personal, nu aş fi cumpărat niciodată un Touareg. Şi asta era valabil până acum câteva zile.
Vechiul Touareg, era, pe lângă o maşină cu aspect şters şi bătrânesc, o maşină plictisitoare. Pentru că oricum ai fi mers cu ea, sentimentele pe care ţi le transmitea erau la fel de platonice ca o iubire între doi puşti care doar au impresia că ştiu ce este dragostea. Desigur, Touareg căpăta o altă dimensiune dacă ascultai poveştile proprietarilor care s-au aruncat cu ea în cele mai vitrege momente de off-road. Şi aveau dreptate. Vechiul Touareg era atât de capabil în teren accidentat încât nu greşeai dacă te duceai la un concurs de off-road şi terminai pe un loc mai mult decât onorabil folosind o versiune de serie echipată doar cu reductor şi suspensie pneumatică.
Slavă Domnului, vechiul Touareg este istorie. Suntem în 2010 şi iată-l oficial în România pe cel mai frumos Touareg. Nu ştiu dacă spun asta pentru că vechea maşină este acum foarte învechită sau pentru că chiar era o maşină foarte insipidă. Sau poate că o spun pentru că noua generaţie arată exact aşa cum trebuie. Este suficient de modernă pentru a atrage ceva clienţi tineri dar totuşi suficient de tăcută ca limbaj de design pentru a nu-i face pe foştii clienţi să creadă că trebuie să conducă un Enterprise. Echilibrul dintre modern, viitor şi clasicul VW a fost găsit perfect de designerii mărcii care dau o nouă lovitură cu Touareg, după superbul Passat CC. Dacă se continuă în direcţia aceasta probabil că vom avea un Golf VII genial. Genial ca Touareg.
Noul „Taureg” este mai lung şi mai lat, dar privit din anumite unghiuri nu pare cu mult mai mare ca un Tiguan. De aici şi „magia” maşinii. Din faţă este mai agresivă ca niciodată, profilul este compact şi elegant iar spatele este atât de „adunat” în jurul stopurilor şi „curat” desenat, încât ai putea jura că te uiţi la un Q5 uşor modificat. Nu fac referire degeaba la Audi. Luminile de rulare pe timp de zi, cu LED-uri, evident, au o formă care aminteşte puternic de cea a celor de pe Q7 facelift. Farurile bi-xenon, adaptive, cu luminile de rulare pe timp de zi cu LED-uri sunt opţionale pentru 3.0 TDI şi costă extra 1.778 euro.